· تکریم شدن متقاضی مهارت آموزی
· مشاوره گرفتن برای انتخاب دوره آموزشی ، هدایت شغلی و امکان ادامه فراگیری مهارت و فرصتهای شغلی آتیه مهارت آموخته ( در مراکز دارای واحد مشاوره )
· مطلع شدن از محتوای دوره ها
· دسترسی به برنامه اجرای دوره های آموزشی ( شیفت – طول دوره – تاریخ شروع و پایان دوره و ... )
· اطلاع از نحوه ثبت نام و تشریفات پذیرش کارآموز ( مدارک – زمان مراجعه – آزمون یا مصاحبه ورودی – تعهدنامه کارآموزی – میزان شهریه مصوب دوره ها در آموزشگاههای آزاد و ... )
· مستحضر شدن از نحوه ارسال انتقاد یا پیشنهاد برای مسئولین مراکز و ادارات کل و نظرخواهی از آنها در مورد کیفیت خدمات راهنمایی ، مشاوره و پذیرش بصورت مستند ( فرم نظرخواهی )