
دفتر نظارت، بهسازی و هدایت شغلی
دفتر نظارت، بهسازی و هدایت شغلی در سه محور اصلی زیر متولی امور آموزشی مربوط به فعالیت بخش دولتی سازمان است، که افتخار دارد با همکاری ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استانها در بحث خدمت رسانی به متقاضیان فراگیری مهارت در مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای ، تیم های آموزشی مستقر در پادگانها و همچنین ندامتگاهها، اثر گذار باشد .
محور های اصلی فعالیت این دفتر عبارتند از :
الف – برنامه ریزی و بهبود مستمر داده های لازم برای فعالیت مراکز، شعب و تیمهای آموزشی و بهینه نمودن فرایند مهارت آموزی در کارگاهها از طریق مطالعه وضع موجود ، ارائه راهکارهای بهینه و آزمایش روشهای جدید ، علمی و اعتبار بخشی به روشهای نو و تسری آنها .
ب – نظارت بر استقرار و نهادینه شدن ضوابط و مقررات آموزشی، از یک طرف برای ارائه بازخوردهای لازم برای بهینه کردن سامانه آموزشی در حال اجرا و از طرف دیگر برای استقرار نظام شایسته سالاری
ج - یکی از سیاستهای فعال اشتغال بازار کار، ارائه خدمات مشاوره آموزشی-شغلی است که می تواند در مراکز آموزش فنی و حرفه ای اثرات فراوانی برای کارجویان و ارتقاء بهره وری شاغلین به همراه داشته باشد. کار آفرینان و نیروهای کارمی توانند از این خدمات در جهت کارآفرینی بهتر و برخورداری از مهارتهای مورد نیاز بازار کار بهره مند گردند و در این صورت خدمات ارائه شده سازگاری بین مشاغل موجود و نیروی کار را تضمین می کند. شناسایی امکانات جامعه و نیز توجه به توانایی های افراد حائز اهمیت است ، با استفاده از خدمات راهنمایی و مشاوره شغلی و حرفه ای افراد به سوی یادگیری مهارتهایی ترغیب و تشویق می گردند که نیاز بازار کار و جامعه را تامین و از طرفی با خصوصیات رغبت ٬ علائق و توانائیهای آنها سازگار باشد.
دفتر نظارت، بهسازی و هدایت شغلی با بهره مندی از سرمایه های انسانی در اختیار و با استفاده از دانش و تجربه کارشناسان و مربیان توانمند و خبره ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استانها و مراکز آموزشی شهرستانها ، تمامی کوشش خود را در راستای نیل به هدف والای سازمانی که همانا ارتقای رضایتمندی مشتریان سازمان و متقاضیان فراگیری مهارت در بخش دولتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است، بکار گرفته و امید آن دارد که در این مسیر به خواست خداوند متعال و حمایت و توجه شما دوستان و همکاران بتواند در درگاه احدیت و در پیشگاه خلق خداوند، به نحو شایسته ای پاسخگو باشد.